Każdy początkujący artysta marzy o sławie i rozpoznawalności. Bycie popularnym nie jest łatwe i wymaga podjęcia właściwych kroków, które pozwolą dotrzeć do przyszłych fanów. Żeby osiągnąć cel, trzeba działać w sieci na różnych płaszczyznach.
Tworzenie muzyki jest pasją wymagającą dużego wkładu pracy i nakładów finansowych. Podobnie jest z budowaniem wizerunku artysty. Należy mieć na uwadze, że osoba zaczynająca od zera nie posiada wiedzy w zakresie działań wizerunkowych i promocyjnych. Taki stan rzeczy znacząco utrudnia odniesienie sukcesu.
Budowanie wizerunku i komunikacja
Portale społecznościowe są obecnie podstawowym narzędziem do budowania wizerunku przez młodych artystów. Dla przykładu profil na Facebooku lub Instagramie pozwala na dodawanie aktualności oraz komunikację. Jest to sposób na budowanie wizerunku poprzez zamieszczanie informacji, które zainteresują potencjalnych fanów. Należy pamiętać również o możliwości śledzenia danego profilu, co wymaga od artysty regularnej pracy i publikacji.
Publikowanie swoich utworów
Promocja muzyki dzisiaj jest znacznie łatwiejsza niż dotychczas. Dzieje się tak za sprawą funkcjonowania popularnych serwisów muzycznych umożliwiających publikowanie swoich utworów muzycznych. Promocja w Tidal, iTunes czy innym serwisie muzycznym jest sposobem na dotarcie do nowych odbiorców. Należy jednak pamiętać o szeregu działań promocyjnych, których realizacja powinna być przemyślana. Budując wizerunek artyści, zazwyczaj samodzielnie podejmują działania na początku swojej drogi po sławę. Z takim działaniem często wiąże się duże ryzyko, ponieważ początkujący twórca nie posiada doświadczenia związanego z realizacją przemyślanej strategii polegającej na promocji jego osoby. Dlatego w takich sytuacjach z pomocą przychodzi nam dystrybutor muzyki.