Jak naturalnie wzmacniać odporność ogranizmu?

ekstrakty

W czasie pandemii koronawirusa, kiedy zarażalność chorobą COVID-19 jest ogromna, a jej efekty nierzadko doprowadzają nawet do śmierci, konieczna staje się nie tylko społeczna izolacja, by zapobiegać jego rozprzestrzenianiu, ale także obowiązkowe jest zadbanie o wzmocnienie własnego organizmu. Cieszy fakt, że w tym zakresie Polacy stają się coraz bardziej świadomi i już od jakiegoś czasu stawiają na dietę bez sztucznych dodatków czy aktywność fizyczną. To podstawa, by móc cieszyć się pełnym zdrowiem.

 

Zdanie o własny organizm

Okazuje się, że tylko połączenie obydwóch czynników może wywołać pożądane efekty. Dietetycy alarmują, by zwracać uwagę na to, co znajduje się na naszych talerzach. Przede wszystkim musimy patrzeć na etykiety nabywanych produktów. W jedzeniu nie mogą znaleźć się sztuczne aromaty czy barwniki i coraz więcej producentów na szczęście stawia na jakość, oferując tylko naturalne surowce, nierzadko produkowane w sposób ekologiczny.

Nasz talerz ma być pełen pełnowartościowych składników, w tym białka, węglowodanów, ale też tłuszczy. Menu musi być urozmaicone, zawierać mięso, owoce, warzywa, kasze, ryby i nabiał. Pamiętajmy tylko, że nie zawsze to aromat jest najważniejszy, ale smak, a przede wszystkim skład.

Specjaliści podkreślają także, że warto zmienić nawyki żywieniowe i dzisiaj przyjmować 5 porcji, ale za to mniejszych. Ta sama zasada dotyczy owoców i warzyw – takich porcji również ma być 5, na przykład w postaci soku czy sałatek z surowych, BIO produktów od lokalnych dostawców.

Dzięki zmianom w jadłospisie wzmocnimy nie tylko organizm, który będzie silny i obroni się przed zarażeniem koronawirusa albo sprawi, że choroba będzie miała łagodny przebieg, sprawimy także, że niegroźna będzie nam cukrzyca, nadwaga czy otyłość. Wyeliminujemy choroby serca, w tym tak groźną miażdżycę.

Oprócz jedzenia szczególną uwagę należy zwrócić na wspomniany już sport. W czasie izolacji społecznej ten nie musi być uprawiany na świeżym powietrzu. Gimnastykę można skutecznie przeprowadzić w warunkach domowych. Zaleca się codzienny ruch w minimalnym czasie przez 30 minut każdego dnia.

Wspierajmy się też suplementami, witaminą C oraz E i D. Stosujmy preparaty pochodzenia roślinnego, w tym zioła i napary. Unikajmy używek, mocnej kawy, rzućmy papierosy – musisz wiedzieć, że koronawirusem łatwiej zarażają się palacze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *